Näring till chili

Mer
24 maj 2010 10:22 #1733 av Jonas Borssén
Hej Niklas!

Det näringsmedel du nämner kan vara bra. Jag har tyvärr inte testat det. Ett medel jag varmt kan rekommendera är flytande Guano Compo för innomhusodling. Dessvärre har jag inte sett medlet hos plantskolorna eller hos andra på ett tag. Välj i så fall en flytande gödningsmedel för tomatväxter. Det brukar också fungera bra.

Odlar du utomhus rekommenderar jag hönsgödsel. Läs mer på sidan odlingsråd.

I övrigt är det NPK-talet (står på förpackningen) du ska kontrollera. NPK-talet anger hur mycket kväve=N, fosfor=P resp. kalium=K gödseln innehåller. Använder man en gödsel som innehåller mycket kväve så gynnar det tillväxt och bladmassa, medan t.ex. kalium är viktigt för bra fruktsättning.

Lycka till
Jonas Borssén
  • Niklas Edling
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
24 maj 2010 01:17 #1732 av Niklas Edling
Näring till chili skapades av Niklas Edling
Är det någon som har tipps på växtnäring till chiliplantor. Är novis inom detta område och ju mer jag läser desto svårare att veta vad jag ska köpa.

Hittade en produkt som heter "Chili Focus" vilket skall vara chili- och paprikanäring. Hittade produkten på en sida som heter www.wexthuset.com . Någon som vet om det är en bra produkt?

Om inte kanske någon kan rekommendera vilken sorts näring och produkt som jag ska köpa. Gärna ett tipps också var en eventuell produkt kan köpas.

Tack på förhand

Niklas
Sidan laddades på: 0.400 sekunder

Anmälan nyhetsbrev

scflogo