Maträtter

Mer
24 feb 2014 10:07 #2369 av Jonas Borssén
Svar från Jonas Borssén i ämnet Maträtter
Ja det stämmer. Det är producenten som tyckte att det blev en humoristisk parafras. Men språkförbistring kan naturligtvis skapa förvirring. Hur som helst, det är alltså gjort så med en mening.

Jonas
  • Patricio Pizarro
  • Besökare
  • Besökare
23 feb 2014 12:57 #2368 av Patricio Pizarro
Svar från Patricio Pizarro i ämnet Maträtter
Hej Jonas i din grill vidio du säger asado men de skrev vasadu.
mvh Patricio
Mer
05 feb 2014 09:08 #2367 av Jonas Borssén
Svar från Jonas Borssén i ämnet Maträtter
Hej Christina!

Jag vill börja med att rekommendera alla recept som innehåller habanero eller liknande frukter. Man får givetvis ta lite mindre av Bhut Jolokia och andra frukter med liknande styrka.
I övrigt är bröd- och bakverk ett bra receptområde. Det absorberar en hel del av styrkan, och sötman i bakverk balanserar smaken.
Jag kan också rekommendera ceviche eller andra rätter där det ingår mycket citrus. Syran har också blidkande effekt på styrkan. Utöver detta vill jag tipsa om att smaksätta potatismos, polenta, rispilaff, bulghur etcetera. Den typen av anrättning absorberar också styrkan. En traditionell bechamelsås blir dessutom bara bättre om du har i lite Trinidad Morunga Scorpion.
Dessutom fungerar all C. chinense bra i chutney, sylt, mos och marmelad samt fruktkompott. Prova äpple, rabarber, björnbär, hallon, plommon, all syrlig frukt är bra. Som jag ser det behöver du bara använda ett traditionellt recept (oavsett vad du tillagar) och tillföra så mycket chilepeppar som du önskar.

Lycka till hälsar
Jonas Borssén
Följande användare sa tack: Christina Eriksson
Mer
04 feb 2014 17:52 #2366 av Christina Eriksson
Någon som har bra recept på maträtter med Bhut Jolokia och Trinidad Morunga Scorpion? Choklad kola recept har jag redan men något matnyttigt då dessa är så starka. Visst kan jag prova mig fram men tänkte fuska lite o få hjälp ;-).
Varma hälsningar Christina
Sidan laddades på: 0.416 sekunder

Anmälan nyhetsbrev

scflogo