Blåsor på bladen

Mer
24 maj 2013 13:19 #2351 av Stefan Bizzarri
Svar från Stefan Bizzarri i ämnet Blåsor på bladen
Tack för era svar. Det har blivit färre blåsor och plantorna växer bra så det verkar inte vara något allvarligt. Misstänkte just ödem efter en del egna efterforskningar på nätet. Ha en fundering när det gäller vattning. Man kan ju vattna underifrån på fatet och låta plantorna suga upp eller uppifrån som vanligt. Är det någon av dessa 2 metoder som är att föredra? Jag tänker då i första hand på lite större krukvolymer på 5 - 10 liter och stora plantor, mer än 1 m höga.
Mer
17 maj 2013 21:28 #2346 av Jonas Borssén
Svar från Jonas Borssén i ämnet Blåsor på bladen
Hej Stefan!

Även mina plantor kan få dessa "blåsor" under bladen. Orsak...vet ej. Jag vet däremot att det även förekommer i kommersiell odling. Men jag tror inte att det har någon inverkan på plantans tillväxt och produktion. Det gäller bara att ha plantan under uppsikt så att den inte försämras på något sätt. Du får gärna återkomma i ämnet och berätta hur det går.

Lycka till nu hälsar
Jonas Borssén
Mer
08 maj 2013 09:04 #2345 av Stefan Bizzarri
Hej!

Behöver få lite råd angående mina Habanero Red. På plantorna som är ett par dm höga har det bildats rikligt med blåsor under bladen, se bild. Vad jag kan se under luppen är det ingenting som rör sig och då funderar jag på vad felet kan vara, kan det vara värmeutslag?

Bilaga Habanerored.jpg ej funnen

Bilagor:
Sidan laddades på: 0.282 sekunder

Anmälan nyhetsbrev

scflogo